check
ליווי אקדמי | חרדים באוניברסיטה העברית

ליווי אקדמי

תמיכה אקדמית

היחידה לשיוויון הזדמנויות מפעילה את תכנית "קהילות לומדים" - תכנית הנחיה אקדמית לפיתוח מצוינות אקדמית בקרב הסטודנטים. ההנחיה ניתנת כשיעורי עזר על ידי סטודנטים ותיקים שסיימו בציונים גבוהים את הקורסים הרלוונטיים. שיעורי העזר יינתנו עבור הקורסים שהסטודנט מבקש את העזרה בהם, כמו גם הנחיה פרטנית בשפה האנגלית לפי הצורך. נוסף ללימוד התוכן האקדמי, ההנחיה מעניקה כלים להתמודדות עם אופי הלימודים בחוג הספציפי, ולכן אנו משתדלים שהמנחה יהיה מאותו החוג של הסטודנט.

את הבקשה לשיעורי עזר ניתן למלא לאורך כל השנה בקישור זה ולציין באילו קורסים אתם מבקשים את העזרה. מומלץ להגיש את הבקשה כבר בתחילת הסמסטר כדי למנוע קשיים שעלולים להצטבר בלימודים. נוסף על כך בתקופת הבחינות מתקיימים מרתונים מטעם "אגודת הסטודנטים", עבורם ניתן לקבל מימון וזאת בתיאום עם רכזי היחידה (פרטי הקשר מופיעים מטה).

 

סבסוד אבחונים לסטודנטים עם לקויות למידה

היחידה לאבחון ותמיכה בסטודנטים עם ליקויי למידה והפרעות קשב בדיקנט הסטודנטים מאפשרת ביצוע אבחונים לסטודנטים החשים קושי העשוי לנבוע מלקויות למידה או הפרעות קשב וריכוז.

לשם קבלת האבחון ומימונו יש לפנות למייל זה - לציין את בקשתכם למימון האבחון, שמכם המלא, מספר תעודת זהות שלכם ואת היותכם בוגרי החינוך החרדי. לאחר המלצה לצורך באבחון מטעם היחידה ללקויות למידה, האבחון יסובסד באופן מלא על ידי היחידה לשוויון הזדמנויות.

היחידה ללקויות למידה ממוקמת במעונות מאירסדורף (רזניק) שבהר הצופים, בניין 10. ניתן ליצור קשר עם המרכז לאבחון לקויות למידה בטלפון מספר: 02-5881342 או בדוא"ל: Ldd@savion.huji.ac.il  (עדיפות לפנייה במייל). שעות הפעילות של היחידה הן בימים א'-ה' בין השעות 9:00 ל- 15:00.

 

זכויות ומענים נוספים שאינם בחסות היחידה לשוויון הזדמנויות

הלוואה

האוניברסיטה מאפשרת לכל סטודנט לקבל אחת לשנה הלוואה ללא ריבית על סך של 10,000 ₪. ההלוואות ניתנות באמצעות בנק דיסקונט בלבד, בסניף הלאום (321) ובסניף רחובות (045). לשם קבלת ההלוואה יש להיכנס למידע אישי לכותר 'חשבונות סטודנטים' – תחת הלשונית 'בקשת הלוואה'. בשלב זה יישלח אליכם קובץ למייל, אותו יש להדפיס ולהגישו לסניף הבנק לבקשת ההלוואה. כדי לקבל את ההלוואה יש להימצא באחד משני המצבים הבאים.

  1. אם אתם עובדים בעבודה קבועה מעל שישה חודשים, יש להמציא תלושי שכר וטפסי עובר ושב של שישה חודשים אחרונים. מהחודש לזמן הבקשה אתם תתבקשו לשנות את יעד המשכורות כך שייכנסו לבנק דיסקונט. לשם אשרור שינוי זה תתבקשו להביא אישור ממקום עבודתכם שהשכר החל מאותו חודש ישולם ישירות לבנק דיסקונט.
  2. אם אין לכם הכנסה קבועה, תדרשו להביא שני ערבים להלוואה. ערבים אלה צריכים להיות בעלי הכנסה קבועה. לשם כך, עליהם יהיה להמציא שישה תלושי משכורות אחרונות וטפסי עובר ושב של ששת החודשים האחרונים.

הארכת זמן במבחנים

בוגרי החינוך החרדי זכאים בשנתם הראשונה באוניברסיטה להארכת זמן של 25% במבחנים. האפשרות להוצאת האישור נפתחת בתחילת שנה"ל ונסגרת כחודש לפני תקופת המבחנים של סמסטר א', והאישור תקף לכל שנת הלימודים. בתחילת סמסטר ב' אפשרות זו נפתחת בשנית לזמן מוגבל, עבור מי שלא הספיק להוציא את האישור בסמסטר א'. ניתן להפיק אישור זה באתר המידע האישי בכותר 'לימודים' - תחת הלשונית 'התאמות בגין קשיים בשפה העברית'